Klub Supermocy Karta lojalnościowa biblioteki szkolnej w ramach programu „Biblioteka – dobre miejsce dla człowieka” na rok szkolny 2024/2025.
Zapraszamy do zabawy w Klub Supermocy. W jej trakcie uczniowie przeczytają po cztery książki i zrealizują dwa wyzwania związane z czytaniem. Jednocześnie będą zdobywać kolejne moce, dążąc do miana superbohaterów. To lubiany przez dzieci motyw, który w dodatku dobrze koresponduje z czytaniem. Bo jak w prawdziwym świecie zdobyć supermoce, jeśli nie z książek?
Instrukcja:
Nauczyciel rozdaje karty czytelnikom, którzy skorzystają z biblioteki.
Na karcie znajduje się sześć ikonek. Te z numerami oznaczają przeczytane (i zwrócone) książki z określonych kategorii, których opis znajduje się na odwrocie. Dwie mniejsze to towarzyszące czytaniu wyzwania.
Po przeczytaniu każdej kolejnej książki gracz (czyli uczeń) zdobywa moc i przechodzi na następny poziom. Kategorie książek są powiązane ze zdobywanymi mocami.
W trakcie zabawy uczeń ma do zrealizowania dwa wyzwania, które będą zaproponowane na tablicy do wyboru.
Realizacja każdego wyzwania będzie nagrodzona bonusem. Gdy uczeń po przeczytaniu książki zdobędzie moc i przejdzie na kolejny poziom lub zrealizuje wyzwanie, może zaznaczyć tę część labiryntu, pokolorować ikonkę lub otrzymać naklejkę.
Po przeczytaniu czterech książek i zrealizowaniu dwóch zadań uczeń zdobywa moc superbohatera i otrzymuje dyplom.
By zabawa była bardziej angażująca, umożliwiamy jej łatwe rozbudowanie o atrakcyjną, interaktywną formę. Każda supermoc (zdobywana po przeczytaniu książki) oraz każdy (za zrealizowanie wyzwania) ma przyporządkowany kupon z kodem QR (kupony będą dostępne do pobrania w bibliotece).
Po zeskanowaniu kodu telefonem otworzy się specjalna strona. Tam dzieci będą mogły wirtualnie „zdrapać” zdrapkę palcem na telefonie lub myszką na ekranie i uruchomić wizualizację z informacją o zdobytej supermocy lub otrzymanym bonusie na zasadzie analogicznej do gier.
![]() |
![]() |