W ramach zajęć świetlicowych uczniowie wykonywali prace plastyczne w ramach Międzyszkolnego Konkursu Plastycznego pt. ,,Moje wymarzone wakacje".
Oto efekt tej pracy. Gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.
W klasie czwartej odbyły się lekcje filozofii, mające na celu rozwijanie umiejętności myślenia. Punktem wyjścia była bajka afrykańska „Nieznajomość zła”.
„Był sobie raz bardzo zły chłopak. Nie było dnia, żeby nie popełnił jakiegoś niegodziwego czynu. Pewnego dnia postanowił zaciągnąć nad rzekę swojego psa, żeby go utopić. Wniósł go do łódki popłynął nią na środek rzeki. Ale wiosłując , za bardzo się wychylił i wpadł do wody. - Na pomoc! Pomocy, topię się! - krzyczał rozpaczliwie. Jego pies zanurkował, złapał chłopca za ubranie i dociągnął do brzegu.” (źródło: M. Piquemal „Bajki Filozoficzne. Jak żyć na Ziemi?”; Wydawnictwo Muchomor 2021)
Obserwujemy z lękiem, że „bycie razem” staje się coraz większym wyzwaniem wskutek braku empatii i zrozumienia. W szkole, jak w soczewce, odbijają się wszystkie problemy społeczne. System edukacji musi zmierzyć się z niepokojącym wzrostem przemocy, podziałów oraz brakiem umiejętności bycia razem. Jednym z zadań szkoły jest więc zbliżanie do siebie, uczenie słuchania, krytycyzmu i fundamentalnych wartości wspólnotowych. Ludzkość nie na darmo myślała przez cztery tysiące lat, aby teraz beztrosko zaprzestać. Nauka filozofii w szkole podstawowej to otwarcie się na drugiego człowieka. Lektura bajek filozoficznych umożliwia bowiem dyskusję. Nie są to lekcje moralności, lecz początek rozmowy. Dzieci nie zostały zapytane: „o czym jest ta bajka?”. Założyliśmy, że są na tyle mądre, że wiedzą. Chcieliśmy odpowiedzialnie zrozumieć, co o niej myślą. Dlatego poprosiliśmy: „zbuduj tę bajkę”. Zbuduj swoją historię i nam ją opowiedz. Daliśmy dzieciom 10 000 klocków Lego i przestrzeń do myślenia.
Co z tego wyszło? Jak to się skończyło?
Okazało się, że w szkole nikt nie powinien być sam, dlatego wpieramy się nawzajem, uczymy się od siebie i pielęgnujemy więzi. Filozofujące Dzieci Lasu dopowiedziały jeszcze, że chcą to robić w zgodzie z naturą. Bo tam gdzie są zdrowe zwierzęta i rośliny, tam są też dobrzy ludzie, którzy biorą odpowiedzialność za to, co żywe.
Konkurs KANGUR cieszy się ogromną popularnością wśród uczniów na całym świecie. W 2024 w Polsce wzięło w nim udział prawie 289 000 uczestników. Co czyni go tak ciekawym? Organizatorzy wskazują, że powodem może być sama idea konkursu, czyli intelektualna zabawa oraz tworzenie wspólnoty uczniów interesujących się matematyką.
Liczna grupa uczniów naszej szkoły 20 marca przystąpiła do rozwiązywania zadań matematycznych wymagających nieszablonowych rozwiązań i logicznego myślenia. Gratulujemy im wszystkim. I z wielką przyjemnością informujemy, że uczennica klasy 4 - QUAECK LIDIA oraz uczeń klasy 5 - WACHTARCZYK PAWEŁ, zostali wyróżnieni przez organizatorów. Mamy nadzieję, że tegoroczny sukces zachęci innych uczniów i w przyszłym roku przystąpią oni do wspólnej rywalizacji.
Szkoła to praca zbiorowa. To tkanie wspólnoty. To obecność tu i teraz w życzliwości oraz wielkiej uważności na drugiego człowieka.
21 maja popołudniu uczniowie klasy IV c oraz ich mamy wzięli udział w warsztatach rękodzielniczych z okazji Dnia Matki. Razem tworzyli album - pamiątkę ich wspólnie spędzonego czasu, tak cennego w naszym niespokojnym życiu. Album będą mogli wykorzystać na zdjęcia, wspomnienia lub zapiski.
Jeśli chcemy, aby dobre doświadczenia odgrywały w życiu uczniów oraz ich rodziców większą i korzystniejszą rolę, musimy dla nich wygospodarować przestrzeń. Może być nią szkoła. Miejsce wolne od telefonów komórkowych za to wypełnione zabawą, nauką i zachwytem.
Szczególne podziękowania kierujemy do Pani Ani, która zorganizowała i poprowadziła warsztaty. Złożyła również obietnicę, że do nas wróci. Trzymamy za słowo!
W dniu dzisiejszym w ramach Dnia Europy i promocji języka francuskiego oraz niemieckiego odbył się w naszej szkole apel interaktywny dla uczniów klas szóstych, który został przygotowany przez nauczycieli j.francuskiego i j. niemieckiego. Przyszli siódmoklasiści mieli okazję zapoznać się z ciekawostkami na temat krajów i języków. Uczniowie starszych klas zaprezentowali piosenki niemieckie oraz francuskie. Po słodkim poczęstunku chętni uczniowie ruszyli do rozwiązania quizu o Unii Europejskiej, Francji i Niemczech.